צמיגי מישלין
למה מישלין?
היסטוריה של מישלין
קישורים לאתרי מישלין עולמיים
 

היסטוריה של מישלין

ההיסטוריה של Michelin
מישלן העולמית הוקמה בשנת 1888, ע"י שני אחים צרפתים בשם אדוארד ואנדרי מישלן. שני האחים היו בעליהם של מפעל לייצור גומי בקלמונט פרן (Clermont Ferrand) בצרפת. התעניינותם בצמיגים החלה ביום בהיר אחד, כאשר רוכב אופניים אשר נזקק לתיקון באחד מצמיגי אופניו, הופיע על סף דלתם של השניים. הצמיג היה דבוק לחישוק האופן והפרדתו מהחישוק ותיקונו, לקחו שלוש שעות. על מנת שהדבק בו השתמשו האחים יתייבש, הושארו האופניים במפעל במשך הלילה. למחרת בבוקר, לקח אדוארד מישלן את האופניים המתוקנים לנסיעת מבחן ברחבי חצר המפעל. לאכזבתו הרבה, הצמיג לא החזיק מעמד יותר מכמה מאות מטרים. מאוכזב אך לא מיואש מהחוויה, החליט אדואר, ביחד עם אחיו, ליצור צמיג אוויר שלא ידרש להדביקו לחישוק המתכת של האופן.

בשנת 1891, כשנתיים לאחר הארוע המכונן, הוציאו צמד האחים את הפטנט הראשון שלהם, על צמיג פנאומטי רב פעמי, שאין צורך להדביקו לחישוק המתכת, ולכן ניתן להסירו ולהרכיבו מספר פעמים. הצמיג היה מורכב מחלק חיצוני מגומי, ומאבוב פנימי (פנימית) ששמר שהאוויר לא יברח. בשנת 1895, עם התפתחות שוק הרכב, החלה מישלין לייצר צמיגים פנאומטים לרכבים ובשנת 1912 למשאיות.

לאורך השנים, נודעה חברת מישלן בחדשנות שלה. פטנטים רבים שהומצאו על ידי החברה, שינו את פני שוק הצמיגים לבלי הכר. אחד הפטנטים המשמעותיים ביותר הוא הצמיג הרדיאלי. צמיג זה הומצא לראשונה בשנת 1948 והוא החליף את הצמיג הדיאגונאלי. מבנה גוף הצמיג הרדיאלי היה יעיל יותר, נשחק הרבה פחות, מנע את התחממות הצמיג, הקטין את התנגדות הגלגול של הצמיג ובכך, אפשר חסכון משמעותי בדלק ונוחות נהיגה משופרת ורכה יותר. גמישות גוף הצמיג הרדיאלי, העניקה יכולות נהיגה ואחיזת כביש טובות בהרבה, ולכן, איפשרה לרכבי מרוץ מהירים לשפר את ביצועיהם מבלי לפגום בבטיחות הנהיגה. יתורנות הצמיג הרדיאלי היו כה בולטים, עד שכיום, מלבד ברכבים תעשייתים כבדים, כמעט ולא נעשה שימוש בצמיג דיאגונאלי.

בשנים האחרונות, הציגה מישלין מערכת צמיגים שמאפשרת להמשיך לנהוג גם אם הצמיג

איבד את כל האוויר. מערכת זו נקראית PAX-System, וגם כאשר בצמיג יש פאנצ'ר, המערכת מאפשרת להמשיך ולנסוע במהירות של עד 80 קמ"ש, למרחק של 200 ק"מ. למעשה, כאשר מתרחש פנצ'ר, הנהיגה ממשיכה להיות כה נוחה, עד כי קיים חשש שהנהג כלל לא יבחין כי איבד את האוויר באחד הצמיגים. לשם כך, משולבים במערכת ה-PAX חיישנים מיוחדים, שמתריעים כאשר הצמיג איבד את לחץ האוויר, וזאת כדי שהנהג ידע להאט את המהירות ולנסוע לפנצ'ריה הקרובה ביותר. מערכת ה-PAX נפוצה בעיקר ברכבי יוקרה, אך צופים כי אט אט היא תהפוך לפריט חובה בכל הרכבים.

 

 כיום, מייצרת מישלן צמיגים לאופניים, לרכבים פרטיים, לרכבי משא, לכלים כבדים, לרכבי ספורט מיוחדים ואפילו, למעבורת החלל האמריקאית של נאס"א.

 


מישלן כמותג
מלבד העליונות הטכנולוגית שמישלן הציגה לאורך השנים, אחת הסיבות להצלחתה של החברה נעוצה במיתוג שלה. מחקרי שיווק מראים שהלוגו של מישלן והבובה של מישלן, שנקראת Bibendum, נמנים על הסימנים המסחריים המוכרים ביותר ברחבי העולם.

 

הביבונדום, הומצא והוצג לעולם לראשונה בשנת 1898, ע"י האמן הצרפתי מריוס רוסילון. הוא נחשב לאחד הסמלים המסחריים הוותיקים והמוכרים בעולם, והוא מייצג את מישלן בכ-180 מדינות. מקור השם בכרזה שעוצבה למישלן – בכרזה נראה ביבנדום, גדול, חזק ואימתני, אוחז בידו כוס יין גדושה בשברי זכוכית ומסמרים, מכריז בלטינית:
"
Nunc est Bibendum" – וכעת הזמן לשתות. בשל העובדה שרבים מאזרחי צרפת לא ידעו לטינית, הפך, בטעות, השם Bibendum לשמו של איש מישלן.

 

צורתו של הביבנדום נוצרה בהשראת הערה שהשמיע אדוארד מישלן באוזני אחיו, כי ערימה של צמיגים המונחים זה על זה, נראים כמו גוף אנושי – אם רק יוסיפו להם זוג ידיים. עם השנים, השתנתה צורתו של הביבנדום – הוא הפסיק לעשן את הסיגר שליווה אותו בכל הפוסטרים הראשונים, גופו חוטב ואיבד משקל, כדי להתאימו לאופנה העכשווית שאינה מעודדת השמנת יתר, והמשקפיים העבים שהרכיב בתחילת דרכו, נעלמו. הביבנדום מככב בסרטי הפרסומות החדשים של Michelin ולאחרונה התווסף אליו חבר – כלבלב חביב שגופו, גם כן, מעוצב בצורת צמיגים לבנים.

מישלן מתרחבת
בשנת 1988, רכשה מישלן את יצרנית הצמיגים האמריקאית BFGoodrich, חברה וותיקה שהוקמה בשנת 1870, והתמחתה בייצור מערכות מדויקות לכלי טיס.
בין שאר פעילויות החברה, BFGoodrich ייצרה צמיגים למטוסים ולמעבורות חלל. לקוחותיה הגדולים של החברה היו איירבס, בוינג ווהצבא האמריקאי. החברה מתמחה בייצור צמיגים לרכבי שטח, ומחזיקה בתארים בתחרויות ראלי ברחבי העולם.

כיום, מישלן מעסיקה כ- 130,000 עובדים ברחבי העולם. החברה מפעילה 71 מפעלים, הממוקמים ב-19 מדינות, החל מברזיל במערב וסין במזרח. על מנת לשמור על אייכות אחידה של צמיגים, כל המפעלים של מישלן עובדים באותה הטכנולוגיה, על פי אותם הקריטריונים. בכל שנה, מפיקים המפעלים כ- 200 מליון צמיגים וכ-20 מליון מפות ומדריכים.



מיקומי המפעלים:
אמריקה הצפונית – 16 מפעלים (ארה"ב, קנדה ומקסיקו)
אמריקה הדרומית – 5 מפעלים (ברזיל וקולומביה)
אירופה – 40 מפעלים (צרפת, ספרד, גרמניה, איטליה, אנגליה, הונגריה פולין, רומניה ורוסיה)
אפריקה – 1 (אלג'יר)
אסיה – 9 (סין, יפן, תאילנד וסינגפור)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התאמת צמיג
מותג:
קטגוריה:
רוחב:
חתך:
חישוק:
קוד מהירות:
רכב פרטי
סימוני צמיג
חשיבות הצמיג
EU label

צמיגי איכות

אתה נכנס לאוטו. מתניע את המנוע, מדליק את הרדיו, מפעיל את המזגן, חוגר חגורת בטיחות, מסתכל במראה לפני שאתה יוצא מהחניה, ונוסע לעבודה. אתה מתקרב לבית הספר, כמו בכל בוקר, כשלפתע, ילד קטן, בקושי בן 8, מזנק מבין שתי מכוניות חונות, ממש כמה מטרים לפניך.

אתה לוחץ על דוושת המעצור חזק. מאוד חזק! אבל הרכב שלך מתקדם מהר מדי. הגלגלים כאילו מחליקים על הכביש...


 

שטח המגע של צמיג חדש עם הכביש,
בעת נסיעה במהירות 90 קמ"ש

שטח פנים וחיכוך

גודלו של הצמיג מטעה!
גם אם יש לך צמיג בעל חתך רחב במיוחד, עדיין, גודל שטח הפנים של הצמיג שנוגע בכביש, אינו גדול מכף יד של בן אדם בוגר!

החלק היחיד ברכב, שבא במגע עם הכביש, הוא הצמיג. משמעות עובדה זו היא, ששטח הפנים של הרכב עם הכביש, אינו עולה על גודלן של ארבע כפות ידיים וחשיבות הצמיג

עם שטח פנים קטן זה, רכב שמשקלו מעל טון, צריך להיות מסוגל לאחוז בכביש, גם כשהוא רטוב, לספק היגוי מעולה בפניות מהירות, והכי חשוב, להיות מסוגל לעצור כמה שיותר מהר !

צמיגי איכות

שטח המגע של צמיג בלוי עם הכביש,
בעת נסיעה במהירות 90 קמ"ש


לרכב שלך יכולים להיות בלמים חדשים, הגה מדוייק ומנוע חזק במיוחד, אבל אם הצמיגים שלך בלויים, או שאייכות הייצור שלהם ירודה, התוצאות עשויות להיות קטסטרופאליות.

צמיגים שלא תוכננו לפי מיטב הטכנולוגיה, פשוט יחליקו על הכביש, וזה יקרה דווקא כשתזדקק להם!

מספר רב של תאונות דרכים בישראל, נגרמות בשל איכות הצמיג. אפילו כשהצמיגים חדשים, הרכב עוצר לאט מדי, בגלל שמבנה הצמיג אינו מספק אחיזה טובה מספיק עם הכביש.

צמיג איכות

 


למרות כל מה שהוזכר עד כה, ומפתיע ככל שזה נשמע, אנשים בישראל מוכנים להתפשר על צמיג איכות שהם קונים, אפילו אם הצמיג שרכשו עשוי לסכן אותם, או את הולכי הרגל, והכל בשביל לחסוך "כמה שקלים". סביר להניח שהסיבה המרכזית לכך, נובעת מהעובדה הפשוטה, שאנשים לא מודעים לחשיבות הצמיגים.

הצמיגים הם חלק בלתי נפרד ממערכת הבלמים של הרכב. כשהצמיג לא תקין, מערכת הבלמים לא תקינה. גם כאשר הצמיג חדש לגמרי, אם הוא צמיג מאייכות ירודה, תפקודה של מערכת הבלמים נפגמת !


כשם שלא היית מסכים לנהוג ברכב בו מערכת הבלמים לא תקינה, אל תסכים להסיע את המשפחה שלך, ברכב בו הצמיגים בלויים, ישנים או שהם יוצרו על ידי חברה לא ידועה

 

התאמת צמיג
מותג:
קטגוריה:
רוחב:
חתך:
חישוק:
קוד מהירות:
צמיגי מישלין
למה מישלין?
היסטוריה של מישלין
קישורים לאתרי מישלין עולמיים

למה מישלין?

 

למה מישלין

 


כפי שסיקרי דעת קהלמראים, צמיגי מישלין נחשבים, בקרב צרכנים, לצמיגים הטובים ביותר בעולם. אבל חברת מישלין לא מסתפקת בזה. לאור התחממות כדור הארץ, וזיהום הסביבה המתמשך, החליטה חברת מישלין להרים את הכפפה, והחלה בשיווק דור רביעי של צמיגים חוסכי אנרגיה - צמיגים המסוגלים לצמצם את צריכת הדלק, ולהפחית את כמות המזהמים הנפלטים לאוויר.

 

צמיגים אלו גם עוזרים לכם להפחית את הזיהום, וגם חוסכים לכם כסף.
ואם זה לא מספיק - הם בטוחים יותר ומחזיקים זמן רב יותר מצמיגים אחרים.


 

 


 

 

 

אז למה מישלין?

וותק

חברת Michelin קיימת מעל 100 שנים, ונחשבת לחברת הצמיגים המובילה בעולם, זה מספר עשורים ברציפות. מישלין רשמה מאות פטנטים שונים, והמציאה עשרות המצאות חדשות, ששינו את פני תעשיית הצמיגים מן הייסוד. בכל שנה, משקיעה מישלין קרוב למיליארד דולר, בפיתוח חומרים חדשים לייצור צמיגים, שישפרו את ביצועי הצמיג ויפחיתו את צריכת הדלק של הרכב. צמיגי מישלין נחשבים לקנה המידה בענף הצמיגים, וכל יצרניות הצמיגים המובילות בעולם, מזנבות במישלן, ומנסות לייצר צמיגים שיעמדו בסטנדרטים הגבוהים של החברה.

איכות הסביבה

בשנת 1992, החלה חברת מישלין לייצר "צמיגיםירוקים". צמיגים אלו עשויים מסיליקה, חומר מיוחד שהרכבו שמור בסוד. הצמיגים הירוקים של מישלין, מצמצמים את החיכוך עם הכביש, ובשל כך, מסוגלים לצמצם את צריכת הדלק של הרכב. צמצום צריכת הדלק, גורם להפחתה בפליטת CO2 לאטמוספירה, ולכן, מצמצם גם את הזיהום הסביבתי.

כיום, מישלין משווקת דור רביעי של צמיגים ירוקים: צמיג ה-Energy Saver.

בטיחות

צמיגים ירוקים מצמצמים את החיכוך? אבל חיכוך חשוב לבלימה ואחיזת כביש!

נכון. על פניו, זה באמת נשמע מוזר. איך מישלין הסכימה לפגוע בבטיחות הנוסעים, בשביל איכות הסביבה?
התשובה היא פשוטה - לא רק שהצמיגים הירוקים מצמצמים את זיהום האוויר, הם גם בטוחים יותר!
מכון המחקר הגרמני TÜV SÜD Automotive, שהינו מכון המחקר האירופאי החשוב בעולם, ביצע ב-2007 מבחן שמצא כי צמיגי מישלין מסוגלים לקצר את מרחק הבלימה בכ-3 מטרים בהשוואה לצמיגי חמשת היצרניות המובילות. קיצור מרחק הבלימה יכול להוות את ההבדל בין חיים למוות.

כדי ללמוד איך זה אפשרי, לחץ פה

מגוון

צמיגי מישלין הותאמו לשימוש רכביהן של רוב יצרניות הרכבים והמשאיות, בכל רחבי העולם. התאמת הצמיגים נעשתה באמצעות מבחנים מורכבים וקפדניים, שנמשכים תקופה ארוכה. יצרניות הרכב מוכנות לשלם מחיר גבוה יותר, על מנת שרכביהן יגיעו לצרכן עם צמיגי מישלין, ולו בגלל האייכות המעולה של צמיגים אלו, ויכולתם להחזיק לאורך קילומטרים רבים.

זול זה יקר

בכל פעם שיוצא צמיג חדש לשוק, לוקח מכון המחקר הגרמני TÜV SÜD Automotive מספר רכבים זהים, ומצייד כל אחד מהם, בארבעה צמיגים של יצרנית כלשהי - כל רכב מצוייד בצמיגיה של יצרנית צמיגים אחרת. המכון נוהג ברכבים לאורך קילומטרים רבים ובודק את קצב שחיקת הצמיגים, את הקילומטראז' המקסימאלי שהם מסוגלים לספק ואת אייכות הצמיגים לאורך המבחן. מחקר שנערך בשנת 2007 הראה כי צמיג ה-Energy Saver של מישלין, החזיק מעמד פי 1.5 יותר מצמיגיהן של חמשת היצרניות המובילות באירופה! בעוד שהממוצע של צמיגים אחרים עמד על כ-30,000 ק"מ, הממוצע של צמיגי מישלין עמד על מעל 40,000 ק"מ, בטרם היה צורך להחליף את הצמיגים! משמעות עובדה זו היא, כי הצמיג של מישלין מחזיק 9 חודשים יותר, בממוצע, מצמיגים אחרים (בהתחשב בקילומטראז' השנתי הממוצע של רכב בישראל).

זה אומר שתצטרך להחליף את צמיגי המישלין שלך לעיתים רחוקות יותר, בהשוואה לצמיגים אחרים, כלומר, תצטרך להוציא פחות כסף על צמיגים מדי שנה.

מפת האתר|צור קשר|תקנון|About Us
Signed ByCdTech
מפת האתר|צור קשר|תקנון|About Us
Signed ByCdTech
 
  מפת האתר | צור קשר | תקנון | About Us  
Signed By CdTech