רכב פרטי
סימוני צמיג
חשיבות הצמיג
EU label
 

EU label

החל מה- 1 לנובמבר 2012 , כל צמיג חדש שיימכר במדינות האיחוד האירופי יהיה חייב
לשאת עליו תג מידע, שיוצג בפני הקונה בנקודת המכירה,. משרד התחבורה
הישראלי החליט לאמץ את התקינה האירופאית, וקבע כי החל מה- 1 ליוני 2013
יחוייבו כל הצמיגים שיימכרו בישראל לשאת עליהם את התגים.
התגים החדשים כוללים שלוש תכונות בלבד, ללא אפשרות לתוספות, המוצגות בעיצוב אחיד
ומוגדר מראש כפי שמופיע בתמונה:
צריכת דלק (Fuel Consumption)
חלק זה של תג הצמיג משקף את ביצועי ההתנגדות לגלגול של הצמיג ומוצג במונחים של
ההשפעה על צריכת הדלק
הסיווג מבוצע באותיות מ A ה החסכוני ביותר ועד ל G הבזבזני ביותר
באופן הדומה לזה המשמש לסיווג מכשירי חשמל כגון מקררים ומזגנים.
ההבדל בין דרגה לדרגה הוא בין 0.18 ל- 0.24 ק"מ לליטר.
קביעת הסיווג מתבצעת באמצעות בחינה של הצמיג בתהליך אחיד באחד מתשעה מרכזי מבחן
המאושרים ע"י האיחוד האירופי ונמצאים במדינות שונות ברחבי האיחוד

בלימה בכביש רטוב (WET GRIP)
מרחק הבלימה בקו ישר על משטח רטוב, כאשר גם כאן הסיווג הוא באותיות, מ- A
המרחק הקתר ביותר ועד ל G למרחק הארוך ביותר .
ההבדל בין דרגה לדרגה הינו אורך של מכונית אחת עד שתיים, כלומר כ- 3 עד 6 מטר ,
כאשר הבלימה מתבצעת ממהירות של 80 קמ"ש. לכן, ההבדל במרחק הבלימה של
צמיג A לעומת F הוא 18 מטר

רעש חיצוני (External Noise)

התרשים כולל שלוש רמות של רעש חיצוני, המסומנות באמצעות קו אחד, שניים או שלושה, מהשקט אל הרועש, ובנוסף מצויינת רמת הרעש של הצמיג בדציבלים.
הרעש נבדק באמצעות רכב החולף על פני מכשיר בדיקה, כאשר רעש המנוע מנוטרל.
תיוג הצמיגים נועד לסייע ללקוח לבחור את הצמיג המתאים לו ביותר, יחד עם זאת, חשוב
לזכור: התקינה האירופאית אינה מתייחסת לכלל תכונות צמיג החשובות לצרכן, ואינם
בהכרח התכונות הרלוונטיות לתנאי השטח ומזג האוויר בישראל.
ניתן להניח באופן טבעי שצמיג המדורג כ "דאבל A" הוא הבחירה הנכונה עבור כל הנהג הרוצה לשפר את יחס צריכת הדלק .
חברת מישלין ממליצה להתאים את הצמיג על פי סוג המכונית ותנאי השימוש.
לדוגמה ממליצה מישלין על ה Energy Saver+ שדרגתו A באחיזה בכביש רטוב וB בצריכת הדלק.
המלצה זו ממחישה מדוע השיטה אינה מדויקת ומסתמכת על מאפיין אחד בלבד והוא הצמיג עם הדרוג הטוב ביותר במסגרת התקציב מכיוון ששיטת התיוג מתיחסת רק ל 3 אלמנטים מסל כולל של תכונות ואיכויות החשובות בבחירת צמיג .
התוית אינה מדרגת את עמידות הצמיג – כמה קלומטרים עד שנשחק .
אין התיחסות למרחק הבלימה על כביש יבש , אחיזה בסיבובים ונוחות הנסיעה .
גורמים אלה חשובים מאד בשיקולי בחירת צמיג.
לכן עפ"י מישלין חשוב יותר (מלקבל ציון AA )לאזן את משתנים אלו בתכונות צמיגי המיינסטרים כחלק ממטרתה ההולסטית להשגת צמיג " Total Performance"
התאמת צמיג
מותג:
קטגוריה:
רוחב:
חתך:
חישוק:
קוד מהירות:
רכב פרטי
סימוני צמיג
חשיבות הצמיג
EU label

צמיגי איכות

אתה נכנס לאוטו. מתניע את המנוע, מדליק את הרדיו, מפעיל את המזגן, חוגר חגורת בטיחות, מסתכל במראה לפני שאתה יוצא מהחניה, ונוסע לעבודה. אתה מתקרב לבית הספר, כמו בכל בוקר, כשלפתע, ילד קטן, בקושי בן 8, מזנק מבין שתי מכוניות חונות, ממש כמה מטרים לפניך.

אתה לוחץ על דוושת המעצור חזק. מאוד חזק! אבל הרכב שלך מתקדם מהר מדי. הגלגלים כאילו מחליקים על הכביש...


 

שטח המגע של צמיג חדש עם הכביש,
בעת נסיעה במהירות 90 קמ"ש

שטח פנים וחיכוך

גודלו של הצמיג מטעה!
גם אם יש לך צמיג בעל חתך רחב במיוחד, עדיין, גודל שטח הפנים של הצמיג שנוגע בכביש, אינו גדול מכף יד של בן אדם בוגר!

החלק היחיד ברכב, שבא במגע עם הכביש, הוא הצמיג. משמעות עובדה זו היא, ששטח הפנים של הרכב עם הכביש, אינו עולה על גודלן של ארבע כפות ידיים וחשיבות הצמיג

עם שטח פנים קטן זה, רכב שמשקלו מעל טון, צריך להיות מסוגל לאחוז בכביש, גם כשהוא רטוב, לספק היגוי מעולה בפניות מהירות, והכי חשוב, להיות מסוגל לעצור כמה שיותר מהר !

צמיגי איכות

שטח המגע של צמיג בלוי עם הכביש,
בעת נסיעה במהירות 90 קמ"ש


לרכב שלך יכולים להיות בלמים חדשים, הגה מדוייק ומנוע חזק במיוחד, אבל אם הצמיגים שלך בלויים, או שאייכות הייצור שלהם ירודה, התוצאות עשויות להיות קטסטרופאליות.

צמיגים שלא תוכננו לפי מיטב הטכנולוגיה, פשוט יחליקו על הכביש, וזה יקרה דווקא כשתזדקק להם!

מספר רב של תאונות דרכים בישראל, נגרמות בשל איכות הצמיג. אפילו כשהצמיגים חדשים, הרכב עוצר לאט מדי, בגלל שמבנה הצמיג אינו מספק אחיזה טובה מספיק עם הכביש.

צמיג איכות

 


למרות כל מה שהוזכר עד כה, ומפתיע ככל שזה נשמע, אנשים בישראל מוכנים להתפשר על צמיג איכות שהם קונים, אפילו אם הצמיג שרכשו עשוי לסכן אותם, או את הולכי הרגל, והכל בשביל לחסוך "כמה שקלים". סביר להניח שהסיבה המרכזית לכך, נובעת מהעובדה הפשוטה, שאנשים לא מודעים לחשיבות הצמיגים.

הצמיגים הם חלק בלתי נפרד ממערכת הבלמים של הרכב. כשהצמיג לא תקין, מערכת הבלמים לא תקינה. גם כאשר הצמיג חדש לגמרי, אם הוא צמיג מאייכות ירודה, תפקודה של מערכת הבלמים נפגמת !


כשם שלא היית מסכים לנהוג ברכב בו מערכת הבלמים לא תקינה, אל תסכים להסיע את המשפחה שלך, ברכב בו הצמיגים בלויים, ישנים או שהם יוצרו על ידי חברה לא ידועה

 

התאמת צמיג
מותג:
קטגוריה:
רוחב:
חתך:
חישוק:
קוד מהירות:
צמיגי מישלין
למה מישלין?
היסטוריה של מישלין
קישורים לאתרי מישלין עולמיים

למה מישלין?

 

למה מישלין

 


כפי שסיקרי דעת קהלמראים, צמיגי מישלין נחשבים, בקרב צרכנים, לצמיגים הטובים ביותר בעולם. אבל חברת מישלין לא מסתפקת בזה. לאור התחממות כדור הארץ, וזיהום הסביבה המתמשך, החליטה חברת מישלין להרים את הכפפה, והחלה בשיווק דור רביעי של צמיגים חוסכי אנרגיה - צמיגים המסוגלים לצמצם את צריכת הדלק, ולהפחית את כמות המזהמים הנפלטים לאוויר.

 

צמיגים אלו גם עוזרים לכם להפחית את הזיהום, וגם חוסכים לכם כסף.
ואם זה לא מספיק - הם בטוחים יותר ומחזיקים זמן רב יותר מצמיגים אחרים.


 

 


 

 

 

אז למה מישלין?

וותק

חברת Michelin קיימת מעל 100 שנים, ונחשבת לחברת הצמיגים המובילה בעולם, זה מספר עשורים ברציפות. מישלין רשמה מאות פטנטים שונים, והמציאה עשרות המצאות חדשות, ששינו את פני תעשיית הצמיגים מן הייסוד. בכל שנה, משקיעה מישלין קרוב למיליארד דולר, בפיתוח חומרים חדשים לייצור צמיגים, שישפרו את ביצועי הצמיג ויפחיתו את צריכת הדלק של הרכב. צמיגי מישלין נחשבים לקנה המידה בענף הצמיגים, וכל יצרניות הצמיגים המובילות בעולם, מזנבות במישלן, ומנסות לייצר צמיגים שיעמדו בסטנדרטים הגבוהים של החברה.

איכות הסביבה

בשנת 1992, החלה חברת מישלין לייצר "צמיגיםירוקים". צמיגים אלו עשויים מסיליקה, חומר מיוחד שהרכבו שמור בסוד. הצמיגים הירוקים של מישלין, מצמצמים את החיכוך עם הכביש, ובשל כך, מסוגלים לצמצם את צריכת הדלק של הרכב. צמצום צריכת הדלק, גורם להפחתה בפליטת CO2 לאטמוספירה, ולכן, מצמצם גם את הזיהום הסביבתי.

כיום, מישלין משווקת דור רביעי של צמיגים ירוקים: צמיג ה-Energy Saver.

בטיחות

צמיגים ירוקים מצמצמים את החיכוך? אבל חיכוך חשוב לבלימה ואחיזת כביש!

נכון. על פניו, זה באמת נשמע מוזר. איך מישלין הסכימה לפגוע בבטיחות הנוסעים, בשביל איכות הסביבה?
התשובה היא פשוטה - לא רק שהצמיגים הירוקים מצמצמים את זיהום האוויר, הם גם בטוחים יותר!
מכון המחקר הגרמני TÜV SÜD Automotive, שהינו מכון המחקר האירופאי החשוב בעולם, ביצע ב-2007 מבחן שמצא כי צמיגי מישלין מסוגלים לקצר את מרחק הבלימה בכ-3 מטרים בהשוואה לצמיגי חמשת היצרניות המובילות. קיצור מרחק הבלימה יכול להוות את ההבדל בין חיים למוות.

כדי ללמוד איך זה אפשרי, לחץ פה

מגוון

צמיגי מישלין הותאמו לשימוש רכביהן של רוב יצרניות הרכבים והמשאיות, בכל רחבי העולם. התאמת הצמיגים נעשתה באמצעות מבחנים מורכבים וקפדניים, שנמשכים תקופה ארוכה. יצרניות הרכב מוכנות לשלם מחיר גבוה יותר, על מנת שרכביהן יגיעו לצרכן עם צמיגי מישלין, ולו בגלל האייכות המעולה של צמיגים אלו, ויכולתם להחזיק לאורך קילומטרים רבים.

זול זה יקר

בכל פעם שיוצא צמיג חדש לשוק, לוקח מכון המחקר הגרמני TÜV SÜD Automotive מספר רכבים זהים, ומצייד כל אחד מהם, בארבעה צמיגים של יצרנית כלשהי - כל רכב מצוייד בצמיגיה של יצרנית צמיגים אחרת. המכון נוהג ברכבים לאורך קילומטרים רבים ובודק את קצב שחיקת הצמיגים, את הקילומטראז' המקסימאלי שהם מסוגלים לספק ואת אייכות הצמיגים לאורך המבחן. מחקר שנערך בשנת 2007 הראה כי צמיג ה-Energy Saver של מישלין, החזיק מעמד פי 1.5 יותר מצמיגיהן של חמשת היצרניות המובילות באירופה! בעוד שהממוצע של צמיגים אחרים עמד על כ-30,000 ק"מ, הממוצע של צמיגי מישלין עמד על מעל 40,000 ק"מ, בטרם היה צורך להחליף את הצמיגים! משמעות עובדה זו היא, כי הצמיג של מישלין מחזיק 9 חודשים יותר, בממוצע, מצמיגים אחרים (בהתחשב בקילומטראז' השנתי הממוצע של רכב בישראל).

זה אומר שתצטרך להחליף את צמיגי המישלין שלך לעיתים רחוקות יותר, בהשוואה לצמיגים אחרים, כלומר, תצטרך להוציא פחות כסף על צמיגים מדי שנה.

מפת האתר|צור קשר|תקנון|About Us
Signed ByCdTech
מפת האתר|צור קשר|תקנון|About Us
Signed ByCdTech
 
  מפת האתר | צור קשר | תקנון | About Us  
Signed By CdTech